Nie od dziś wiadomo, że współprace wielkich marek ze znanymi osobistościami ze świata show biznesu podkreślają rangę firmy i sprawiają, że zaczyna się o niej mówić. I mimo że adidas nie potrzebuje już specjalnego rozgłosu, bo jego projekty bronią się same, to niewątpliwie sztukę kolaboracji opanował do perfekcji.

Muzycy i designerzy

Fakt, że muzycy świetnie sprawdzają się w roli ambasadorów marek sportowych jest oczywisty. Doskonałym tego przykładem był ostatnio sukces Rihanny za sterami kolekcji dla Pumy. Jednak to właśnie adidas jako pierwszy wpadł na ten pomysł. Do współpracy zaprosił wokalistkę, która z modą ma wiele wspólnego, o czym świadczą wszystkie jej projekty. Rita Ora, bo o niej mowa, zawsze projektuje rzeczy kolorowe, z ciekawymi grafikami i abstrakcyjnymi wzorami. Buty, bluzy i inne części garderoby sygnowane jej nazwiskiem są zawsze bardzo wyczekiwanymi produktami marki. O bycie świetnym designerem możemy posądzić również znanego z przeboju „Happy” Pharella Williamsa. Ten swoje wersje butów sportowych tworzy dla adidasa od kilku sezonów. Poza ciekawymi projektami oferuje coś więcej – ważne społeczne przesłanie, które niesione przy pomocy znanej firmy obuwniczej i gwiazdy muzyki ma podwójną moc! W 2016 wszyscy zachwyciliśmy się NMD w kilku kolorowych wersjach, które miały za zadanie promować równość pomiędzy rasami.

Adidas w świecie wielkiej mody

W kwestii kolaboracji adidas nie stawia wyłącznie na muzykę. Choć i największy symbol marki ma z nią wiele wspólnego. Za butami Kanye Westa od początku współpracy ustawiały się kolejki. Yeezy to też przykład ogromnego sukcesu sprzedaży pośredniej. Poszczególne modele osiągają w Internecie kilkakrotnie wyższe ceny od tych oferowanych przez markę. Kanye to niewątpliwie jeden z najbardziej wpływowych ludzi świata mody, a podjęcie się współpracy z nim było dla niemieckiego koncernu genialnym posunięciem. Nie tylko przyciągnęło jeszcze szersze rzesze zainteresowanych, ale też przyniosło ogromne zyski ze sprzedaży.

Kolaboracją z adidasem może się też pochwalić inna słynna projektantka mody, która od kilku lat projektuje dla firmy odzież sportową. Adidas by Stella McCartney to nieoczywiste i z reguły bardzo kolorowe kolekcje, w których na siłowni chciałaby ćwiczyć każda dziewczyna. Nie każda jednak może sobie na to pozwolić, bo, jak można się spodziewać, rzeczy te nie należą do najtańszych.

Jeśli chodzi o gromadzenie wokół siebie znanych i lubianych, to adidas zdecydowanie trzyma pozycję lidera. Kanye, Stella, Rita czy Pharell to nie wszyscy, którzy działają na korzyść tej marki. Ostatnio w kampanii reklamowej pojawiła się również znana it girl Karlie Kloss. Adidas wypływa na szerokie wody popularności nie tylko wśród miłośników sportu, ale także mody. Rosną też jego zasięgi w social mediach, które jak wiadomo mają w dzisiejszych czasach ogromne znaczenie dla prestiżu marki. Za medialnym sukcesem stoją jednak wyjątkowe i bardzo designerskie projekty! A to przecież najważniejsze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ