Skuteczne zarządzanie ruchem klientów

Skuteczne zarządzanie ruchem klientów

Analiza ruchu i zachowań klientów jest dość powszechnie stosowana. Na tej podstawie tworzone są chociażby nowoczesne strony internetowe. Obserwacji poddawane jest to co użytkownicy czytają, jak wchodzą, którędy wychodzą i gdzie kierują swój wzrok po wejściu na witrynę. Celem jest zastosowanie rozwiązań, dzięki którym serwis będzie efektywnym narzędziem marketingu i będzie przyjazny dla użytkownika. W podobny sposób można optymalizować działania nie tylko w świecie wirtualnym, ale również w realu.

Jakie korzyści może przynieść szczegółowa analiza ruchu klientów w miejscach użyteczności publicznej?

Efektywność

Dzięki zliczeniu ilości wizyt w danym miejscu i czasie można sprawdzić czy obiekt działa wydajnie. Czy większa ilość klientów przekłada się na zwiększenie sprzedaży, a jeśli nie to dlaczego tak jest i co zrobić by to zmienić. W podjęciu właściwych decyzji pomocna będzie analiza danych zbieranych przez specjalny system.

Poziom obsługi klienta

Jeden z kluczowych czynników wpływających na konkurencyjność danego miejsca. Dzięki informacjom o ilości klientów czy sposobie ich zachowania, można podjąć działania zapewniające obsługę na najwyższym poziomie. Niewielki czas oczekiwania w kolejce, usługi i produkty dopasowane do oczekiwań klientów przełożą się na zwiększenie atrakcyjności danego obiektu.

Optymalizacja zatrudnienia

Zbyt duży zespół to niepotrzebne koszty, zbyt mały – ryzyko obniżenia sprzedaży czy niezadowolenia klientów. Dzięki analizie ilości konsumentów i ich zachowań można zoptymalizować liczbę zatrudnionych pracowników, tak by zapewnić sprawną obsługę klienta, bez narażania się na zbędne koszty.

Działania promocyjne

Dzięki analizie gdzie i w jakich obszarach obiektu najczęściej poruszają się klienci można precyzyjnie zaplanować rozlokowanie narzędzi promocyjnych, zarówno materiałów dystrybuowanych cyfrowo (Digital Singage) czy innych.

Bezpieczeństwo

Informacje na temat ilości osób w obiekcie pozwalają dostosować do niej odpowiednią ilość pracowników ochrony. Ale stosowanie systemów monitorowania ilości i zachowań klientów jest też kluczowe w kontekście zapewnienia ochrony w czasie pandemii Covid-19.

System liczenia klientów w czasach pandemii

Wybuch pandemii koronawirusa sprawił, że wiele obiektów musiało przestawić się na zupełnie nowy sposób działania. Ze względów bezpieczeństwa ograniczona została ilość osób przebywających w galeriach, sklepach czy przychodniach. Dzięki systemowi liczenia klientów można w prosty sposób monitorować i kontrolować ilość osób w obiekcie.

Kamera ze specjalnym oprogramowaniem do analizy obrazu oraz monitor pozwalają zliczać ile osób już jest w budynku, a dane wyświetlane są na monitorze. Dzięki temu wiadomo jak dużo osób może jeszcze wejść do obiektu, by utrzymać nałożone przepisami ograniczenia.

Takie rozwiązania są nieocenionym wsparciem w walce z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i pozwalają nawet dużym obiektom na sprawne funkcjonowanie, z zachowaniem niezbędnych środków ostrożności.

Jak działa system analizy przepływu i zachowań klientów?

Na przykład system firmy Dasoft działa na zasadzie aplikacji web. Przekazuje informacje o tym w jakiejś ilości i z jaką częstotliwością klienci przemieszczają się po danym obiekcie. Dostęp do informacji mają wszyscy użytkownicy, posiadający dostęp do Internetu, bez względu na to gdzie aktualnie się znajdują.

Dzięki najnowszym osiągnięciom sztucznej inteligencji, oprogramowanie analizujące ilość i zachowania klientów zostało rozbudowane o szereg ciekawych funkcji.

Aplikacja wykrywa ludzi według płci lub wieku oraz umożliwia namierzanie charakterystycznych elementów otoczenia jak stoliki, krzesła czy uniformy pracowników.

Zdalny dostęp z dowolnego miejsca umożliwia podgląd w czasie rzeczywistym. Aplikacja posiada szereg zestawień statystycznych i raportowych, które umożliwiają sprawną i szybką analizę zebranych danych. Można zliczać nie tylko wejścia i wyjścia, ale również weryfikować ruch w konkretnych obszarach czy długość interakcji klienta z obsługą. Najbardziej oblegane obszary można sprawdzić przy pomocy map cieplnych.

W jakich branżach sprawdzi się liczenie przepływu ludzi

Liczenie przepływu ludzi sprawdzi się w sklepach, galeriach handlowych, w branży biurowej czy retail. Tak naprawdę aplikacja przyda się wszędzie tam gdzie koniecznie jest zoptymalizowanie i usprawnienie funkcjonowania obiektu i dostosowanie go do funkcjonowania w czasie pandemii i nie tylko.

Narzędzie jest na bieżąco doskonalone, dodawane są nowe, unikalne funkcje przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej skuteczności odczytu analitycznego. Przeczytaj więcej na stronie: https://dasoft.com.pl/pl/produkty/systemy-kolejkowe

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij