Czy biznes wynajmowania aut do ślubu jest obecnie opłacalny?

Przez ostatnie dziesięciolecia otoczka polskiego ślubu i zabawy weselnej uległa metamorfozie. Polacy chcą, aby ten dzień był wyjątkowy, inny niż wszystkie, licząc się z odpowiednim obciążeniem finansowym. Nowożeńcy starają się nie tylko zapewnić gościom dobrą zabawę, ale także pozostawić w ich pamięci trwały ślad.

W tym celu liczne agencje, firmy, a także działający w pojedynkę agenci zajmujący się organizacją wesel, kreują coraz to nowe pomysły. Dość znaną, ale stale ewoluującą atrakcją jest oryginalny, luksusowy bądź oldschoolowy samochód do ślubu.

Popularnym rozwiązaniem w tej kwestii jest wynajem niecodziennego pojazdu, którym Para Młoda pokonuje drogę do kościoła, a następnie – domu weselnego. Czy biznes wynajmu aut do ślubu jest wciąż opłacalny? Jakie auta i w jaki sposób reklamować?

Jakie auta są najbardziej popularne?

Idealne auto do ślubu powinno w pewien sposób oddawać charakter nowożeńców, a jazda nim musi sprawiać przyjemność. Atrakcyjne auto będzie sprawne, czyste w środku i bezawaryjne. W tym dniu nie można pozwolić sobie na niespodziewane, kłopotliwe sytuacje. Warto także wcześniej zastanowić się nad możliwością wykorzystania auta np. do sesji ślubnej w plenerze.

W zależności od wybranego klimatu uroczystości, do dyspozycji mamy przede wszystkim auta luksusowe – sportowe, limuzyny, jeep’y; auta nawiązujące charakterem do poprzedniej epoki – garbusy, polonezy, volkswageny „ogórki”, czarne wołgi czy klasyki motoryzacji – białe lub czarne mercedesy, BMW, również starsze, pięknie zachowane modele. 

Dla nowożeńców – miłośników natury idealnym rozwiązaniem będzie bryczka do ślubu. W sytuacji, kiedy wesele odbywa się w klimacie glamour, a wesele organizowane jest w stylizowanym pałacyku – Para Młoda podjeżdżająca konnym powozem powali gości na kolana.

Czy to się opłaca?

 

Ilość ofert dostępnych w prasie i Internecie pozwala stwierdzić, że tak – biznes wynajmu aut ślubnych zdecydowanie się opłaca. Co ważne, tego typu auta (w szczególności limuzyny), cieszą się dużym powodzeniem również przy innych okazjach, np. wieczorach kawalerskich i panieńskich, imprezach firmowych, urodzinach itp.

Oferty firm świadczących usługi wynajmu zazwyczaj obejmują całkowity koszt usługi, wraz z całodobową obsługą kierowcy bądź szofera, paliwem, przyozdobieniem florystycznym, tabliczką rejestracyjną oraz wewnętrznym wyposażeniem (napojami, alkoholem, przekąskami itp.). Dojazd w wybrane miejsce nierzadko jest dodatkowo płatny, wyceniany na podstawie ilości przejechanych kilometrów. 

W przypadku aut sportowych lub oldschoolowych, istnieje możliwość wynajmu auta i kierowanie nim na własną rękę. Kierowcą może być zarówno Pan Młody, jak i świadek. Dużym powodzeniem w takiej opcji cieszą się szybkie auta sportowe oraz modele zabytkowe.

Nieco inna sytuacja rysuje się w przypadku bryczek. Przygotowanie powozu do jazdy jest znacznie bardziej kosztowne, wymaga wiele zachodu i nakładów pracy. To nie tylko oczyszczenie i ozdobienie samego pojazdu, ale także odpowiednie przygotowanie wizualne koni i woźnicy.

Stąd też tego typu usługę, choć piękną i bardzo ekskluzywną, wycenia się wysoko. Jej sporym ograniczeniem jest dostępność na miejscu lub w niedalekiej odległości od sali weselnej. 

Jak się reklamować?

Biznes ślubny systematycznie przenosi się do Internetu – to najlepsze i najtańsze miejsce do reklamowania usług wynajmu aut. Odpowiednio skonstruowana strona internetowa z estetycznie sfotografowaną ofertą, uzupełniający ją profil na portalu społecznościowym oraz wpisy w ogólnodostępnych katalogach usług ślubnych to pierwszy krok do zdobycia klienta.

Dobrym rozwiązaniem dla przedsiębiorców działających na rynku lokalnym są targi ślubne, organizowane w dużych obiektach wystawienniczych, na których swoje usługi można zaprezentować nie tylko bezpośrednio zainteresowanym nowożeńcom, ale także różnego rodzaju agencjom, agentom i firmom zajmującym się organizacją ślubów i wesel.

Ogromne znaczenie w tej branży ma oczywiście droga pantoflowa i polecanie przez znajomych – warto poświęcić trochę czasu na rozmowy z najbliższymi i opowiedzieć im o swoim biznesie. 

Artykuł powstał przy współpracy z portalem ślubnym Slubi

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij