Jak pozycjonować butik modowy? 4 porady od specjalistów SEO

Reklama butiku modowego to niełatwe zadanie. Przede wszystkim trudność sprawia ogromna konkurencja. W sieci można znaleźć wiele sklepów modowych. Potrzebne są więc działania, które pomogą wybić się na tle konkurencji. Jak pozycjonować butik online? Co radzą specjaliści SEO?

Jak reklamować sklep z odzieżą online?

Prowadzisz butik z odzieżą online i zastanawiasz się, jak go promować w Internecie? Co zrobić, żeby był chętniej odwiedzany i zwiększyła się ilość zamówień? Oczywiście, pewnym rozwiązaniem jest reklama płatna, jednak jest ona kosztowna i daje efekty na krótko. Co będzie lepszym wyborem? Warto pomyśleć o pozycjonowaniu. To działanie, które sprawia, że sklep może być widoczny w wynikach wyszukiwania na wysokich pozycjach. Pozycjonowanie sklepów modowych dobrze znane jest agencji Bizzit, która ma doświadczenie w optymalizacji stron znanych marek z branży fashion. Poniżej kilka wskazówek od specjalistów SEO, które wyjaśnią, na co zwrócić uwagę.

1. Frazy kluczowe przy pozycjonowaniu butiku online

Słowa kluczowe to frazy, które internauci wpisują w pasku przeglądarki, gdy czegoś szukają. W przypadku butiku odzieżowego mogą to być „sukienki”, „spodnie” itd. W pozycjonowaniu chodzi o to, by znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania właśnie na określone frazy. Takie, które są kluczowe z punktu widzenia konkretnej oferty sklepu z modą.

Wyróżnić można zarówno frazy ogólne, jak właśnie „sukienki”, jak i frazy long-tail, które składają się z kilku wyrazów, opisując bardziej precyzyjnie daną rzecz, np. „różowa sukienka na wesele”. Na które z nich postawić? Przede wszystkim w celu ich znalezienia warto prześwietlić ofertę butiku, ale też skorzystać z odpowiednich programów, które zbierają dane, w tym także te na temat konkurencji.

Oczywiście narzędzia pokazują najczęstsze wyszukiwania. Jednak choć frazy ogólne dają w wyszukiwarce dużo wyników, to ich stosowanie może wręcz zmniejszyć szanse na dotarcie z własną ofertą do odbiorców. Zdecydowanie lepiej sprawdzają się frazy long-tail.

A jak wykorzystać frazy kluczowe przy pozycjonowaniu sklepu odzieżowego online? Na pewno istotne jest, by znalazły się w linkach, w meta title i meta description, w menu, w opisach kategorii i pojedynczych produktów, a także w poradnikach i w innych treściach, jakie zamieszczone zostaną na stronie sklepu z ubraniami online.

2. Optymalizacja strony butiku modowego

Same frazy kluczowe to za mało. Aby pozycjonowanie sklepu internetowego z odzieżą miało sens i aby nie zaprzepaścić efektów, konieczna jest optymalizacja strony WWW. Co to takiego? Mówiąc ogólnie to szereg działań, które mają uczynić stronę bardziej użyteczną i przejrzystą z punktu widzenia użytkowników, ale i robotów indeksujących Google, które odpowiadają za to, jak wysoko w rankingu wyświetli się strona. Optymalizację powinien poprzedzić audyt SEO. Zlecić można go agencji. Dzięki odpowiednim narzędziom sprawdzi, co działa dobrze, a co wymaga poprawy.

3. Content marketing sklepu odzieżowego online

Aby sklep internetowy z odzieżą osiągnął wysokie pozycje w Google, konieczne jest postawienie na przemyślany content marketing. Bardzo ważne są opisy kategorii i produktów, bowiem to w nich najłatwiej zawrzeć frazy kluczowe.

Ale to za mało. Należy również pomyśleć o tym, by oprócz samych opisów (koniecznie unikalnych), na stronie pojawiły się i inne treści. Jakie? Warto pokusić się o stworzenie bloga. Pozwoli na pozycjonowanie strony WWW nie tylko na frazy komercyjne, ale i te z długim ogonem. Dzięki poradnikowym wpisom Google doceni stronę, użytkownicy spędzą na niej więcej czasy, a także jest szansa, że będą udostępniać wpisy np. w swoich social mediach.

4. Link building a butik internetowy

Prowadzenie bloga sklepu online z odzieżą to również doskonały content do promowania w social mediach. Można linkować do strony nie tylko na Facebooku, ale również z wielu innych miejsc w sieci. Zdobywanie wartościowych linków do strony również ma znaczenie dla SEO sklepu odzieżowego online. Oczywiście linkowanie wewnętrzne też jest ważne, ale to kwestia odpowiedniej optymalizacji, co z pewnością pokaże audyt.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij