Dowiedz się co jedna z najpopularniejszych marek sportowych ma wspólnego z goframi, jak powstała nazwa Nike oraz jak bardzo logo nie podobało się właścicielom firmy. Przypadkowe hasło “Just do it” stało się najbardziej znanym sloganem reklamowym w historii.

Obuwie sportowe – poznaj historię marki Nike oraz popularnego modelu Nike Air Max

W zupełnie nieoczekiwany i dość przypadkowy sposób powstał jeden z największych koncernów sportowych na świecie, wart miliardy dolarów. Obuwie sportowe Nike charakteryzuje wygoda i doskonałe wykonanie.

Obuwie sportowe – historia marki Nike

Marka została stworzona przez dwóch przyjaciół pasjonujących się sportem. Był to trener atletyki Bill Bowerman oraz członek jego drużyny Phil Knight. W 1964 roku stworzyli oni spółkę o nazwie Blue Ribbon Sports. Knight długo podróżował po Japonii szukając odpowiedniego partnera do biznesu. Chciał stworzyć idealne obuwie sportowe, które będzie lekkie i wygodne. Już wtedy miał pomysł na ideę marki, chociaż nazwę wymyślił w pośpiechu podając jednemu z inwestorów nazwę swojego ulubionego piwa Blue Ribbon.

Owocem porozumienia amerykańsko-japońskiego były buty, które trafiły do użytku biegaczy w stanie Oregon, co zwróciło uwagę kolejnych potencjalnych inwestorów. Mimo to przyjaciele pragnęli tworzyć obuwie wedle własnego projektu i w 1971 roku otworzyli swój pierwszy sklep stacjonarny w Santa Monica.

Obuwie sportowe Nike – nazwa ze snu, nieciekawe logo i przypadkowy slogan

Wraz z otwarciem własnego sklepu przyjaciele postanowili zmienić nazwę firmy – na do dzisiaj nam znaną – Nike. Na pomysł nowej nazwy wpadł pracownik, który próbując skojarzyć ze sobą technikę produkowanych przez przyjaciół butów sportowych z filozofią i duchem walki, zapożyczył nazwę od greckiej bogini zwycięstwa Nike, która pewnej nocy po prostu mu się przyśniła! Na swoje logo wspólnicy wybrali znaczek inspirowany skrzydłem Nike, za którego projekt zapłacili 35 dolarów.

Bowerman nie był zachwycony logiem firmy, twierdząc, że jest nieciekawe i nudne. Nie mógł wiedzieć, że dzisiaj jest to jeden z najlepszych i najdroższych znaków firmowych na świecie. Bowerman wpadł na pomysł charakterystycznej falowanej podeszwy obuwia Nike robiąc gofry. Efekt przerósł najśmielsze oczekiwania, gdyż poprawił przyczepność butów. Slogan firmy również powstał zupełnie przypadkiem, kiedy to właściciel agencji reklamowej, która miała zająć się wymyśleniem hasła dla Nike, powiedział do swoich pracowników słowa, które miały zachęcić ich do pracy. “Just do it”, czyli po prostu to zróbcie. I tak w nieoczekiwany sposób, marka zyskała sobie do dziś rozpoznawalny slogan.

Światowy sukces: obuwie sportowe Nike Air Max

W latach 80. do produkcji weszły popularne Air Maxy. Charakteryzowały się poduszką na zewnętrznej stronie buta. Stąd nazwa (ang. air – powietrze). Technika nowego modelu butów zmieniła dotychczasowy sposób myślenia o amortyzacji. Buty Nike stały się jeszcze bardziej wygodne i skutecznie amortyzowały stopę, co zapobiegało kontuzjom.

Poduszka była innowacyjnym i dość ryzykownym rozwiązaniem, ale zyskała sobie zwolenników wśród koszykarzy oraz fanów sportu, którzy pragnęli upodobnić się do swoich idoli. Pierwszym popularnym sportowcem, który podpisał wielomilionowy kontrakt z firmą Nike był koszykarz Michael Jordan. Wspólnie stworzyli kolekcję Air Jordan opartą na innowacyjnej technologii. Wkrótce marka zyskała sobie wielu zwolenników, takich jak Lance Armstrong, czy Michael Schumacher.

Marka Nike jest niekwestionowanym liderem na rynku butów i odzieży sportowej. Model obuwia Nike Air Max do dziś cieszy się ogromną popularnością, a z biegiem lat jest ciągle udoskonalany i dostosowywany do potrzeb sportowców oraz miłośników aktywnego trybu życia. Zobacz najnowsze modele Nike Air Max w naszym sklepie internetowym e-sporting i wybierz idealną parę dla siebie. Po prostu to zrób!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ